31 mars 2012

Den 31 mars, för ett år sen. Det var då hjärtat gick i två delar, det var då jag inte blev mig själv. Då min älskade häst gick på transporten mot gävle..
 
Natten till den dagen vaknade jag med tårar i ögonen, hade varit ett jobbigt sista ridpass. Hon gick som en klocka, jag grät på slutet och kände mig världelös som skulle låta ronna åka iväg. Det var försent att ångra sig. På morgonen släppte jag ut ronna så hon kunde få gå i hagen i nåra timmar, när klockan närmade sig elva tog jag upp henne till stallet. Hon var OTROLIGT seg, shhit. Hon ville knappt gå. Hon kände på sig det.. När jag skulle lasta slet hon sig och sprang till hagen, hon ville verkligen inte åka. Därför gjorde det extra ont när hon åkte iväg. Grät som fan, men det kändes bra till en början..
 
Men sen börja fodervärden bete sig konstigt och gjorde saker bakom ryggen på mig, dum som jag var sålde jag ronna ändå efter jag var dit och hälsade på för ronna verkade ändå ha det bra. Under sommaren fick jag sanningen upptryckt i ansiktet, ronna utlånas till ridskolan, ronna tävlar, ronna har medryttare, ronna stod hela sommaren.. ALLT jag sa att hon inte fick göra, gjorde hon. Ronna trivs med en ryttare, hon ska inte tävlas och medryttaren gör väl inget förutom att jag inte fick reda på nått fören månader efteråt.Bråkade, hörde ingenting av henne fören fick smset om att ajg fick köpa tillbaka. Tog en dag med såå otrolgit mycket tjaffs med henne, och sen hämtaed vi henne. Sa knappt ett ord till henne, hämtade bara MIN ponny och drog hem.
 
Ja iaf, där emellan åmdde jag dåligt, jag var vilsen. Önskade någon berättade för mig hur det var att sälja sin bästa vän. Hon är idag det bästa jag har och jag vill inte tänka mig ett liv utan henne.

Kommentarer
Postat av: emma

Jag såg ditt inlägg via ponnysanning... Vi hade en ponny som smet hela tiden och vi fick sätta som tanteter av ståltråd på grimman så och efter att han fick en stöt smet han aldrig igen och känner flera som har testat det men man bör prata med nån som vet hur man ska göra så det blir rätt

Svar: hon märker inget.. :/
Johanna Libäck

2013-04-02 @ 19:36:50
Postat av: Johanna

Vilken fin häst du har! :)
Du har du chansen att vinna en proffsig film skräddarsydd för just dig och din älsklingshäst. Tidigare så har jag bl.a. gjort en film till den kända bloggerskan Linn Olsson, och det fick synas på både hennes blogg och FACEBOOK! Idag har filmen över 1400 visningar. Om du vinner så får du i såna fall få bestämma allt, med min hjälp. Men för att ha chans och vinna måste man väl vara anmäld? Följ bara två enkla steg och du är med. Du anmäler dig, läser mer, och kan se på filmen HÄR: http://finanora.blogg.se/2013/march/bloggtavling.html#commen

2013-04-02 @ 20:01:58
URL: http://finanora.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0