b'sta pålle

Red nyss på världens bästa ponniii! Jag skulle hämta upp corona ifrån hagen, då hade hon slarvat bort grimman, så fick göra det bästa av situvationen och ta ett grimskaft och ha runt halsen, inte så lätt att styra när en envis ponny ska säta envissiidan till och ska verkligen ha mat. Men gjorde klart för henne att hon kommer inte nära hö högen utan min tillåtelse.
 
What ever, jag tänkte, eftersom det är så fint väder så är det ju perfekt och rida ut, gick skitbra dom 200 första metrarna, men sen börja hon krångla och backa ner i ett stup och ja vettefan va hon höll på med, så fick stanna henne, och gå ett steg i taget. Visste att det inte skulle gå idag så jag vände och red åt andra hållet. Där gick det skitbra, verkligen. Till att börja med. Hon travade och galopperade så fint på vägen, sen när vi skulle rida på gärdet kändes hon sjukt oren och vet inte vad det blev med henne? Hon ville inte alls galoppera utan hon studsa och hon flåsade och allt. Så hon var väl trött på slutet, hehe. Ska iaf rida en gång till senare idag, inte så hårt pass men ska följa med mikaela för hon vill inte rida själv. Har aldrig ridit två pass på corona per dag, men någon gång ibland skadar ingen.
 
Haha just ja! Sen så gick vi till en liten ''flod'' eller va man säger, inte ens en flod men ja, och där skulle ronna dricka. Och det lär sååå sött x)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0