jaooo så äre

Första terminen på frykenskolan va helvetet själv. I början vet jag hur mycket jag försökte anpassa mig till alla, och hur mycket jag försökte på lektionerna, men efter resutlat på varje prov/inlämmning som visade vara dåliga (satte krav på mig sjäv) så började jag sakta men säkert ge upp. Lärarna försökte, föräldrar och mina vänner försökte peppa mig och stötta mig. Men eftersom jag redan mådde dåligt över mitt ex så gav jag upp allt. Ingen sa något direkt till mig, men jag vet och jag hördes hur det snackades bakom min rygg. Folk trodde och tror fortfarande att jag sket i skolan, men det mina vänner. Gjorde jag ALDRIG. Mina första betyg i nian hade jag 4 f. Matte, kemi,fysik och idrott. Resten E och D.
 
Under jullovet brakade helvetet lös. usch det va de värsta jag va med om? hur lågt kan en människa gå iksom. Aja, när jag började skolan igen efter jullovet lovade jag mig själv att håla huvudet högt! Hm njaa. Så bra gick det inte. Det var så MYCKET som låg bakom till att jag stannade hemma, dom flesta trodde som vanligt att jag sket i skolan, vilket jag lät dom tro. Men det gjorde jag inte, det gick inte en dag denna termin som jag var hemma för ingenting. Folk började prata gymnasiet med mig. Detta stressade upp mig totalt. Att alltid behöva säga '' vet inte om jag tar mig in..'' Folk kanske tycker: skyll dig själv. Men nej, jag gjorde allt jag kunde. Visste att folk i min närvaro skulle bli besvikna på mig om jag inte tog mig in eller inte fick betyg i alla ämnen, så därför satte jag extra kol. Försökte va med på alla lektioner, jag gjorde till och med 6 matteprov och jag har inte gjort ett enda matteprov sen 6an. Hela vårterminen va full av nationella prov. Godkänd i alla blev jag utom matten! Ju närmre betygsättningarna kom, ju mer stressade jag upp mig och ångesten tog över. Vissa nätter spydde jag bara för pressen och stressem tog över. Och detta va varje dag i flera veckors tid. Dom sista veckorna i skolan stod jag på egna ben, starkare än någonsin! hade ingen direkt och vända mig till i skolan. Eller jo det hade jag ju såklart! men ja ni fattar. Mitt i denna smeten så hände det MASSA skit, hemma, familjen, hästen, fick besked på besked osv, som gjorde att vissa dagar orkade jag inte med mig själv, och då va stallet min räddning. Jag gick ur nian med 5 F, eller om de va mindre, don't remember. Alla tre no ämnerna, biologi,kemi och fysik. För jag fick anpassat schema så behövde inte gå på dom lektionerna. F i matte och idrott FAST jag blev lovad betyg i idrott. Så nu ska vi se om privplatserna funkar!  Till alla er som tvivat på mig en endaste gång. Dra åt helvete. Jag är nöjd vad jag kunde prestera under omständigheter i mitt liv. Till alla er som stöttat mig osv : lööv yö, så nu vet ni, ja sket aldrig i skoan för allt har sin historia bakom allt. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0