hästit.

Idag red jag, två hästar! Vaknade assent idag, halv 4a. Var sjukt många år sen jag sov så länge, och då somna jag vid 1-2 ändå, haha. 
 
Red iag ronna till och börja med. Hon hostar och har sig än :( Ringde nyss en veterinär, men tar det senare. Värmde upp länge och bra, travade lika mycket i bägge varv och samma i galoppen, försökte och ställa och ha mig. Man känner sig så himla världelös när man sitter på ronna. För man måste tänka 100 saker samtigit, och det resulterar att man har händer upp i helvete, hälarna i himlen, och armågarna rätt ut. Man vet aldrig med corona. Det är som att rida en ny häst varje dag. Idag tex, spände hon sig extra mycket, ville sticka iväg flera gånger, ville inte alls lyssna på tygeltagen, galopperade i fel galopp ( har aldrig haft problem med det) hoppade som en nybörjar häst och hamna i fel galopp. HALLÅ VAD HÄNDER MED DIG LIKSOM?? vet inte.. nånting äre ju som är fel. Det var sjukt länge sen vi hoppade, så det kan vara därför, lite ringrostig, men det med galoppen har hon aldrig, aldrig och åter ALDRIG haft problem med. Aja, men helt världelös var inte detta ridpass, för hon var riktigt duktig när hon ville. <3 Har iaf varit så några ridpass nu.. och nu hosta hon varej gång jag hoppade oxå.. Men mitt i allt så ville Mikaela byta häst så då gjode vi det. 
 
Wininna och ronna är helt olika hästar. Wininna var väldigt studsig och dryg idag, haha. Hon brukar inte vara så. Men iaf, när man rider wininna får man en snygg sits tycker jag. Man känner sig duglig, haha. Det är bara för wininna gör som man säger till henne, inga problem där inte. Förutom när hon blir så taggad och tjurar ihop sig totalt. Idag så ville hon inte trava,skritta eller galoppera alls, utan hon studsade så fick sitta och driva på och släppa på tyglarna - ja då kunde hon springa hur fort som helst, men när man tog tyglarna tjurade hon ihop sig totalt. Men tillslut kom vi över kanten och då blev jag nöjd. Tönt häst. <3
 
Kollade iaf ringtider till veterinär på agrias hemsida och upptäckte att dom hade telefontid till 24:00. Så ringde dom och förklarade läget med hostan.. han sa att jag skulle kolla upp det för det lät som en allergis reaktion. Så får väl stanna hemma ifrån skolan i morgon och ta emot en veterinär antar jag.. Suck.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0