i need help

Vill börja och säga att min ponny är 19 år och har haft henne i 3 år.
 
Hon har stått i princip hela vintern, ifrån december till mars/april. Dock har jag ridit lite oregelbundet då och då men hör inte hit. 
 
Nu för ca två-tre veckor sen satte jag igång henne igen, sakta men säkert! Dom första ridpassen hosta hon ingenting, men nu såfort jag sitter på henne och ska trava eller galoppera hostar hon, kan tillägga att hon inte snorar något.Det är inte få gånger hon hostar heller, utan det är några gånger och det gör mig orolig.l Hon tar '' i'' när hon hostar oxå. Hon kan hosta någon gång i hagen, men mest när jag travar och galopperar henne. När hon hostar låter det ''tort'' och tuggar efter varje gång hon hostar. Hostar hon pga igångsättningen eller tror ni att det är något annat på G? Tänkte att jag ger det hela helgen, går det inte över ringer jag en veterinär och rådfrågar på måndag. Men det gör mig ju lite orolig ändå. 
 
Hon har aldrig hostat hos mig, jo visst har hon varit förskyld nån vinter och hostat då och då men då var det pga hon var förskyld och inget annat som gjorde mig direkt orolig.. hostan hon hade då är INGENTING mot vad det är nu.
 
/orolig johanna som älskar sin ponny mest av allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0