Duena + fläskläpp

Kanske inte syns så bra men.. Igår red jag duena, en dret fin häst när hon bara vill! Men hon är ju unghäst, och hon har fått vunnit över ryttaren innan jennie, så hon tänker såhär: krånglar jag så slipper jag arbeta. 
Att få henne i galopp var ju omöjligt, red nästan i två timmar (eller ah, mellan en och två timmar) för att jag inte skulle ge mig, vid varje fattning så bockade hon, och såfort det blev jobbigt stegrade hon sig och sparkade bakut, så hon nockade mig rakt över ansiktet så idag har har världens fläskläpp.. Inte så mysigt. Men på slutet fattade hon galopp utan att bocka men fattade fel, men ändå! Hon fick mycket beröm och sen gav vi oss. Idag ska jag göra samma grej igen, jag ska inte ge mig! Haha. Corona fick gå ett svettigt pass med rebecca igår och hon ska ridas ut med rebecca idag. Anledningen till att rebecca rider ronna nu är för att jag tar hand om två hästar så hinner inte rida två och då hjälper hon mig! 

Senare sp drog vi, jag beccis och mina älskade tvillingar in till kd för att köpa grejer. Nu ör ja dödstrött och har matte..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0